Nå er disse tilbake - Share a Coke
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
I år kan du finne navnet ditt – eller kanskje en venns – på en Coca-Cola-flaske. Den ikoniske «Share a Coke»-kampanjen er tilbake, og denne gangen har over 250 norske navn overtatt plassen der logoen vanligvis står.
Det er ikke første gang kampanjen rulles ut, men den fortsetter å engasjere. Konseptet er enkelt: gjøre et globalt produkt litt mer personlig – og kanskje skape et øyeblikk av gjenkjennelse, humor eller nostalgi.
Hos serveringssteder som kafeer, kiosker og restauranter kan navneflaskene skape små, hyggelige øyeblikk i møte med kundene. Mange synes det er gøy å finne sitt eget navn – eller en venns – på flasken. Kampanjen krever ingen ekstra innsats, men kan bidra til litt mer oppmerksomhet og engasjement rundt drikkeutvalget.
I tillegg til navneflaskene inneholder kampanjen også en digital del. Ved å registrere koder fra korkene på 0,5L og 1,5L flasker, kan man samle poeng og være med i trekningen av ulike premier – blant annet festivalpass og «Share a Coke»-effekter som hettegensere, nøkkelringer og personlige bokser.
Gå til Coca-Cola.no for å lese mer om kampanjen og delta i de digitale konkurransene!